26-27-28-29 sept - Reisverslag uit León, Spanje van Gerard Koopman - WaarBenJij.nu 26-27-28-29 sept - Reisverslag uit León, Spanje van Gerard Koopman - WaarBenJij.nu

26-27-28-29 sept

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

02 Oktober 2014 | Spanje, León

Deze dagen vatten we samen in een verslag.

Vrijdag 26 september
De omgeving is vrij vlak en de wegen zijn lang veel graanvelden en zonnebloemen.
Vandaag door Villarmentero De Campos gelopen, hierna richting Carrion De Los Condes, we waren deze plaats bijna uit en zeiden, eerst drinken we er een voordat we verder gaan, bij navraag aan de bar bleek dat de volgende 17,5km verder was, dus maar terug het dorp in waar we hebben overnacht in een klooster cq ziekenhuis met normale bedden.

Zaterdag 27 september
Onderweg een ontbijt genomen en verder over een lange rechte grindweg richting Terradillos waar we nadat er in de vorige refugio geen plaats was en we 6 km moesten doorlopen naar de volgende waar we moe aan kwamen in Moratinos, waar we hebben overnacht, we kwamen als eerste aan en na ons kwamen nog veel mensen uit Korea aan en uit Schotland En Canada waar de beheerde Italiaans voor ons heeft gekookt.

Zondag 28 september
Als laatste vertrokken omdat het deze nacht lang had geregend en deze om 6.30uur stopte, wij vertrokken om 8.00uur en kwamen in het begin Hassan en Jhon weer tegen (uit Canada) waar we al vaker mee hadden meegelopen zij hadden de cape's mag aan.
Deze dag richting El Burgo Ranero via Bercianos en Sahagun gewandeld.
In Calzalda del Cote was een splitsing hier even gerust en daarna linksaf gegaan hieraan zaten meer dorpjes als rechtsaf.
In El Burgo Ranero aan het eind van het dorp een refugio met fruitbomen welke je mocht nuttigen hierna naar een restaurant gegaan en menu besteld, ik (gerard) voelde mij na een tijdje niet lekker en ben na voorgerecht naar bed gegaan, Tom achterlatend bij een meisje uit IJsland en een Duitser.
Deze dag 28 km gehad

Maandag 29 september
Na een lange nachtrust tot 8.00uur zijn we om 8.30uur vertrokken zonder ontbijt deze nemen we wel in het eerst volgende dorp niet wetende dat dit 12,5km verder was dus 3uur later hebben we ontbeten brood met dikke plakken KAAS.
Vandaag doorgelopen naar Puente de Villiarente via Mansilla de las Mulas waar de mensen welke de andere route hebben genomen er weer bij kwamen, hier even gerust en er kwamen verschillende mensen waar we al eerder mee hadden gesproken.
Vanaf hier nog 6km verder naar Puente de Villiarente alwaar we overnachten, nu nog 12km naar Leon waar we morgen de rest van de dag rust nemen
Vandaag 24km gelopen.