17e & 18e etappe - Reisverslag uit Belorado, Spanje van Gerard Koopman - WaarBenJij.nu 17e & 18e etappe - Reisverslag uit Belorado, Spanje van Gerard Koopman - WaarBenJij.nu

17e & 18e etappe

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

22 September 2014 | Spanje, Belorado

We hebben er weer twee wandelwagen op zitten en wat voor dagen. We zijn van Afroza richting Santo Domingo gewandeld . Het landschap verbaasd ons steeds weer liepen we eerst door de druivenvelden nu is daar niets meer van over en lopen we door een landschap waar tarwe of graan heeft gestaan wat nog niet zo lang geleden is afgemaaid. Het is een prachtig weids gezicht. In Santo Domingo is een of ander feest gaande en er loopt een processie door de stad met veel tamtam en muziek het was mooi om te zien. In Santo Domingo staat ook een prachtige kathedraal, deze mochten we alleen van de buitenkant bekijken ivm deze feestelijkheden. Wij zijn door gelopen naar een dorpje Granon hier hebben we een Albergue gezocht om te overnachten. We kwamen in een alternatieve omgeving terecht waar mensen rondliepen met kettingen en kruizen en ongeveer 80 armbanden en ringen om. Men was wel heel gastvrij en we kregen allebei een bed aangewezen waar we konden slapen. Je moest hier niet wat laten vallen want van de vloer kon je niet eten schoon was er het niet. De eigenaar vroeg of we mee wilden eten dat aanbod hebben we geaccepteerd. De prijs voor dit alles slapen en eten was een donativa vrije gift. Hij vertelde ons dat we geluk hadden om dat er deze avond een artiest optrad deze was een goede vriend van hem. We zouden van de partij zijn. Het eten met allerlei nationaliteiten was prima. Daarna samen afgeruimd en afgewassen met koud water maar wat deerde het ons morgen waren we weer weg. De artiest kwam een excentriekeling die kaarten kon voorspellen en lepels om liet buigen. Het was erg leuk om te zien en hij had er schijnbaar ook een heel mooi verhaal bij maar hier verstonden wij dus niets van. Na dit optreden ging een ieder slapen om de volgende dag weer vroeg op pad te gaan.

De volgende dag waren wij een van de laatste die vertrokken maar uiteindelijk liepen wij om 08.00uur Granon uit. Het weer is nog goed en we zijn door de graanvelden richting Belorado gelopen. De natuur om ons heen was weer mooi. We hebben het vandaag rustig aangedaan en zijn na 15km gestopt in Belorado bij een mooie Allbergue met zelfs een zwembad, waar we ook in hebben gezwommen was toch wel koud water maar ach. Hier hebben wij onze was gedaan en vanaf hier gaan we morgen weer verder richting Burgos waar we over twee dagen aan hopen te komen.

• 22 September 2014 - 20:58

Harrie Biesterbos:

Dat werd tijd, eindelijk in bad en de kleren gewassen. Ik begon jullie al op verre afstand te ruiken. Nu weer lekker fris. Mooi die foto's. Met name die slingerende wegen door het gele stoppelveld. Die zullen jullie tussen Burgos en Leon op de Spaanse hoogvlakte nog veel zien. Prachtige vergezichten en met name de verschillende dorpjes zijn super mooi o.a. Fromista. Maar eerst nu Burgos e zij fantastische kathedraal. Succes en loop ze.

• 23 September 2014 - 09:10

Paula Rietman:

Geweldig hoor wat je doet en wat jullie samen meemaken .
    Je schrijft ook op een mooie manier zodat ons goed kunnen inleven hoe 't daar is .
    Heel veel succes nog en geniet ervan !
    Groeten uit Raalte van Clemens en Paula

• 23 September 2014 - 09:54

Jeroen Biesterbos:

Gerard,

Hoest jonguh. Kun je het allemaal volhouden? Geen last van je pootje? Leuk om jullie verslagen te lezen.
    Geniet er van!

Groeten Jeroen

• 25 September 2014 - 22:26

Lucie Anton En Sandra:

Hoi Gerard en Tom,

Leuk om jullie reisverslagen te lezen. Je weet ze heel goed te beschrijven.
    Houd vol. Nog een hele fijne tocht toegewent.

• 26 September 2014 - 21:01

Henneke:

Hey Neefmans,
    van Cora hoorde ik van je tocht, wat een uitdaging. Wij hadden er elkaar gesproken op de jaarlijkse Koopmannendag, wat altijd een soort reunie is maar helaas missen we er steeds meer. Ik wens je nog een goede tocht.
    Groeten, je nichtje Henneke