Einde pelgrimstocht - Reisverslag uit Raalte, Nederland van Gerard Koopman - WaarBenJij.nu Einde pelgrimstocht - Reisverslag uit Raalte, Nederland van Gerard Koopman - WaarBenJij.nu

Einde pelgrimstocht

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

28 Oktober 2014 | Nederland, Raalte

Dit is laatste verslag van mijn voettocht.
Iedereen bedankt voor de getoonde belangstelling en interesse van het bekijken van deze site.
Nadat we in santiago aankwamen hebben we nog enkele dagen rust en vakantie genomen, we zijn nog naar Finisterra geweest en enkele andere plaatsen.
De terugreis hebben we per trein gedaa, dinsdag morgen vertrokken naar het station en de auto weer ingeleverd.
De trein vertrok om 10.06 uur en hier hebben we in gezeten tot Hendaye in Frankrijk waar we om 21.15 uur aankwamen.
Onderweg op de treinreis kwamen we langs verschillende plaatsen waar we ook hadden gelopen en dan komen de herinneringen weer terug.
Eenmaal in Hendaye waar Marian een hotel had geregeld en dat was maar goed ook want alles was volgeboekt.
Een andere pelgrim die ook een kamer was toegezegd maar later bleek dat deze dubbel was geboekt en al verzegd was melde zich bij ons in het restaurant waar we nog hadden gegeten en zei dat hij geen kamer had, ondertussen begon het ook te regenen, we hebben toen samen overlegd dat hij wel bij ons in het hotel op de gang kon slapen ipv. buiten.

De volgende morgen moesten we al weer vroeg met de trein om 6.45 uur dus op tijd uit bed zonder ontbijt.
We moesten in Parijs overstappen via de metro NAR een ander station alwaar we met de hogesnelheids trein richting Schiphol gingen waar we uit moesten stappen.
We dachten dit is het eindstation en hadden niet te veel haast waardoor we er niet op tijd uit waren en de deuren weerlicht gingen en de trein vertrok richting Amsterdam.
Toen we in Amsterdam aankwamen hebben we hier eerst wat gegeten want dit hadden we deze dag nog niet veel gedaan.
Van hieruit zijn we vertrokken naar ZWOLLE waar we om 8.35 aankwamen en waar tot onze verbazing Mieke/Dieuwertje/Rosalie en Douwe ons op stonden te wachten.
Eenmaal thuis bij Tom stond er een bord aan de weg met tekst erop.
Nadat we de eerste verhalen kwijt konden en koffie hebben gedronken zijn wij (Cora en ik) naar huis gegaan waar we een versierde kamer en hond aantroffen.
Nadat we alles uit hadden gepakt en in de wasmachine hadden gestopt (want het stonk toch wel een beetje) hebben we nog even wat te drinken genomen op de goede afloop.
Groeten allemaal
Zie ook laatste foto's Nij vorig reisverslag!!

• 29 Oktober 2014 - 14:42

Gerard En Marianne.:

Hallo Gerard.

Bedankt ook voor dit laatste verslag , we hebben met jullie meegeleefd en genoten,
    WE wensen jullie dat jullie er nog lang met plezier op kunnen terug kijken.
    Je zult nu natuurlijk wel heel hard moeten werken om de schade in te halen maar vergeet niet te genieten.

Groetjes, Ons.

• 31 Oktober 2014 - 16:29

Marloes:

Yeah! Weer in dit warme kikkerlandje. Wel weer wennen he? Nou, geniet er maar van! Haha!