Dipje - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Gerard Koopman - WaarBenJij.nu Dipje - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Gerard Koopman - WaarBenJij.nu

Dipje

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

07 Oktober 2014 | Spanje, Ponferrada

Zondag 5 oktober
Ik heb weinig geslapen want was sinds 2.00 uur wakker en had hevige buik krampen, 'smorgens geen ontbijt genomen alleen wat te drinken en heb toen besloten om niet te gaan lopen die dag en om met de taxi naar Ponferada te gaan, Tom vond dit oke en is alleen aan de wandel gegaan.
Om 9.30 uur ben ik met de taxi naar Ponferada gebracht, onderweg had je wel mooie vergezichten zoals in de Pyreneeën en ik dacht dit was een heftige dag geweest als ik deze had moeten lopen, we zijn nog even gestopt bij het gedenkzuil de Fero waar velen een gedenk steentje o.i.d. neerlegd, daarna door gereden over de slingerweggetjes naar de refugio waar ik natuurlijk veel te vroeg aankwam rond 10.15 uur want hij ging pas open om 14.00 uur, heb hier enige tijd op een bank gelegen en mij daarna gemeld als ook voor Tom overnachting geregeld.
Nadat we wat hadden rond gelopen en op bed hadden gelegen kreeg ik steeds meer pijn in de buik, hierna naar ziekenhuis geweest tot 23.30 uur voor onderzoek en antibiotica heb gekregen voor 5 dagen waarna we een Hostel hebben opgezocht en hier overnacht.

Maandag 6 oktober
Na een goede nachtrust en ontbijt is Tom vertrokken om 9.00 uur en heb ik de bus genomen nadat ik eerst naar de refugio ben geweest en daar verslag heb uitgebracht hoe het was gegaan. De prijs voor de bus is gunstiger als in Nederland, deze reis koste mij €1.65, en het was een grote touringcar.
Hierna de bus genomen naar Vilafranca waar ik een refugio heb opgezocht, dit was een oud klooster zonder stapelbedden en netjes schoon, goede douche's/wc en kleine kamers met 7 bedden. Dit gebouw was een monument met een mooie binnenplaats en oude gewelven, onderwijl is het begonnen met motregen. Tom opgewacht tegen 13.30 uur en wat gegeten.

  • 07 Oktober 2014 - 12:39

    Marloes:

    Nou, dat is wel een tegenvaller zeg. Wel jammer. Het is nog maar een klein stukje (vergeleken met wat jullie in totaal al hebben gelopen). Geniet er nog maar van. Ik ga volgende week met jullie meelopen ;) Succes!

  • 07 Oktober 2014 - 17:01

    Gerard En Marianne:

    Gerard, wat balen! Maar dat kan gebeuren. Hopelijk gaat het weer snel goed met jou.
    Beterschap en daarna toch nog veel wandelplezier. We denken aan jullie!

  • 08 Oktober 2014 - 09:22

    Agnes:

    Hoi gerard
    dat is zeker een dipje hopen dat je snel opknapt en je de tocht af kunt maken schiet nu mooi op
    groetjes roelof en agnes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Ponferrada

Mijn eerste pelgrimstocht

Weg van alle drukte

Recente Reisverslagen:

28 Oktober 2014

Einde pelgrimstocht

19 Oktober 2014

12-13-14-15 oktober

13 Oktober 2014

9-10-11 oktober

09 Oktober 2014

7-8 oktober

07 Oktober 2014

Dipje
Gerard

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 15714

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 24 Oktober 2014

Mijn eerste pelgrimstocht

Landen bezocht: