3-4 Oktober - Reisverslag uit Foncebadón, Spanje van Gerard Koopman - WaarBenJij.nu 3-4 Oktober - Reisverslag uit Foncebadón, Spanje van Gerard Koopman - WaarBenJij.nu

3-4 Oktober

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

07 Oktober 2014 | Spanje, Foncebadón

Vrijdag
Vandaag richting Astorga gelopen we kwamen door mooie dorpjes zoals Puente de Orbigo waar we over een mooie brug dit dorp inliepen. Dit was als het ware een grote betonnen bak ingelegd met grote stenen war natuurlijk niet fijn liep.
Hierna over lange wandelpaden met een prachtig uitzicht.
De meeste dorpen waar we door komen zoals Villares de Orbigo, Santibanez de Valdeiglesias en SAN Justo de La Vega lijken wel uitgestorven je ziet bijna geen burgers hier.
Aangekomen in Astorga wat wel een grote stad was een overnachting geregeld bij Sint Janvyr hier lekker gegeten en geslapen.

Zaterdag
Vandaag gaat de tocht tot Foncebadon, dit zou een vlakke tocht zijn met lichte afdalingen maar onderweg zaten er wel enkele sterke klimmetjes in maar we hadden een mooi uitzicht iedere keer, toen we het einde in zicht kregen was er nog een sterke klim hiernaar toe, we zijn gelopen via Sta. Catalina de Somoza, El Ganso, waar in de afrastering allemaal kruisjes waren gevlochten van houten takjes, Rabanal, waar je weer een mooi uitzicht had rondom.
In Foncebadon na de klim bij de eerste refugio aangemeld en wat gedronken op terras.
Toen we hier zaten met enkele mensen kwam er een geit aanlopen en ging bovenop de muur liggen achter ons, wat een mooi gezicht was.

• 07 Oktober 2014 - 12:34

Riaspikker:

Dag broer en Tommie ,

Wij zijn net terug uit Rome ,maar weer mooie verhalen zeg wat jullie daar mee maken,

Erg knap zo,n prestatie maar goed de laatste km is in zicht ,

Volgende week start ik met de 4daagse in Raalte , is voor jullie natuurlijk een eitje Ha Ha Ha .

Veel plezier nog en blijf de moed erin houden !!!!!!

Groetjes Hans en Ria