30 september, 1 en 2 oktober - Reisverslag uit Sotrondio, Spanje van Gerard Koopman - WaarBenJij.nu 30 september, 1 en 2 oktober - Reisverslag uit Sotrondio, Spanje van Gerard Koopman - WaarBenJij.nu

30 september, 1 en 2 oktober

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

02 Oktober 2014 | Spanje, Sotrondio

30sept en 1 en 2 oktober.
Vanochtend hier op de Albergue ontbeten een ieder zegt wat een lekker ontbijt vooral de jam en marmelade . We kregen koffie geroosterd stokbrood en verschillende soorten jam. Bij het ontbijt zou denk ik een gebakken eitje een stukje kaas en vleeswaren niet misstaan maar dat is denk ik hier teveel gevraagd. Afijn om 08.45 uur gaan lopen naar Leon dit was 14km hier om 12.00uur aangekomen. Via tourist informatie een pension gevonden want we nemen hier een dagje rust. Het pension stond op een prachtige plek in het oude centrum van Leon. Hier geboekt voor twee nachten zo oud als de stad was ook het pension oude meuk maar wel een eigen kamer met twee bedden en douche en wc delen met anderen.
Voor op het plein stond een feesttent hier kon je eten en er trad ook iemand op die Schotse muziek speelde.
Hier kwamen ook inmiddels onze Canadese vrienden een andere Nederlander die we eerder gezien hadden een Duits meisje een man uit Londen Bob en wat mensen uit Schotland hebben er samen een gezellige avond gehad.

1 oktober uitgeslapen de kathedraal bekeken en verder de oude stad.
We hebben er een relaxdagje van gemaakt. Gerard had een naad van zijn schoen los en die hebben we hier laten maken bij een schoenmaker, je hebt nog nooit zo n rotzooi gezien maar hij maakte de schoen perfect voor 5 euro.
Verder deze avond in de stad gegeten .

2 oktober om 07.00 opgestaan en om 08.00uur aan de wandel.
We hadden al een heel tijdje gewandeld voordat we Leon bijna uit waren toen we achter twee andere mannen liepen. Deze vroegen lopen jullie ook de primitieve camino wij nee we lopen de Franse camino, o dan zitten jullie hier verkeerd. Wij balen wilden wel een paar woorden roepen maar dat past niet in deze camino. Gekeerd en na een uur weer op de route.
Vandaag veel langs snelweg gelopen niet de mooiste route doorgelopen tot St.Martien hier gestopt bij een Albergue al met al een 30 km gelopen.
Morgen gaan we verder richting Astorga.

• 02 Oktober 2014 - 20:00

Marloes:

Zo zo, jullie verwachten wel een erg groot ontbijt. Dat krijgen jullie thuis toch ook niet voorgeschoteld? Haha. Nou, geniet er maar van. Jullie moeten nog een klein stukje. Nijmeegse vierdaagse stukje! Succes nog.

• 02 Oktober 2014 - 20:39

Wilma Daggenvoorde :

Hallo Gerard en Tom,

Jullie schieten al mooi op , ook al hebben jullie het soms zwaar.
    We vinden het een mooie prestatie!
    Leuk jullie verhalen te lezen.
    Nou veel succes nog het laatste stuk.

Groetjes Willy en Wilma

• 03 Oktober 2014 - 21:46

Gerard En Marianne:

Hallo Tom en Gerard,

Geweldig jullie zitten dus nu in Astorga. Dus vanaf nu kunnen we jullie op de voet volgen want hier zijn wij op 19 april 2012 begonnen. We wensen jullie een Bon, Bon Camino en dat jullie er vooral van mogen genieten. Geluk!

Lieve groetjes, Gerard en Marianne.

• 03 Oktober 2014 - 23:37

Harrie Biesterbos:

Hi boy's,
    Het gaat lekker met jullie zo te zien. Maar niet overmoedig worden vente. Extra km's lopen en dan weer terug lopen is nou ook niet nodig. En Marloes heeft gelijk, niet klagen over het ontbijt. Brood, marmelade en koffie wat is daar nou mis mee. Let op jullie komen in de buurt van Ponferada. Pak de regenjassen maar alvast uit de rugzakken. Want, zoals de dame bij de VVV in Ponferada tegen mij zij, in Galicië staat het altijd te zei....
    Dus hou het droog en geniet er van dat laatste stukkie.

• 04 Oktober 2014 - 06:20

Jolanda Niens:

Ha Gerard en maat, prachtig om te lezen, die avonturen van jullie. Het lijkt me een heel bijzondere ervaring, hoewel het ook wel 'afzien' zal zijn. Je komt jezelf vast tegen. Maar leuk die ontmoetingen met al die mensen. Hier op het koor missen we je wel. Jos ook nog eens weg, maar de andere heren doen hun best. We zijn weer met een paar mooie nieuwe liedjes bezig. Ook weer een gezellig koorfeest gehad. Nou, wandel ze weer lekker verder. Goeie reis. Groetjes uit Raalte