22ste en 23ste dag - Reisverslag uit Hontanas, Spanje van Gerard Koopman - WaarBenJij.nu 22ste en 23ste dag - Reisverslag uit Hontanas, Spanje van Gerard Koopman - WaarBenJij.nu

22ste en 23ste dag

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

29 September 2014 | Spanje, Hontanas

Hallo! Na een dagje rust nu weer aan de wandel we gaan er vandaag een dikke 30km van maken. Hebben er weer zin in . De planning is dat we er in drie dagen iets meer km willen lopen om weer een dag voor te komen. De route vandaag is redelijk vlak dus dat ligt ons wel. We staan om 06.30 uur op in Burgos pakken een ontbijten en zijn om 07.30uur aan de wandel het is prachtig wandelweer . We wandelen door een uitgestrekt gebied . Er loopt een wandelweg en zo ver als je kunt kijken en ik denk het is misschien wel 10km zie je alleen maar akkers geen huizen verder niets. We wandelen in een schema van 2 uur lopen korte rust dan weer 2 uur lopen lange rust en dan weer 2 uur lopen zo hebben we er ongeveer een dikke 30 km opzitten en zoeken een Allbergue om te eten te douchen en te slapen. We zijn doorgelopen tot Hontanas een klein dorpje met verschillende Allbergue s . Hier spraken we ook twee Nederlanders die met de fiets waren twee vrienden net als ons alleen hun kenden elkaar net iets langer als wij elkaar. We namen samen een biertje en spraken gezellig met elkaar zij kwamen uit Amsterdam maar ja daar konden ze ook niets aan doen het was gezellig. Daarna wij weer aan een pelgrimsmaal met verschillende mensen en daarna rust.

De volgende dag na een ontbijtje zijn we weer verder gegaan de route zou weer vlak zijn dus ons voorgenomen om weer 30km te lopen . Na 2 km begon het al het eerste klimmetje van 1 km lang het was weer even zwaar maar verder geen problemen meer . We hebben mooi door gelopen en hadden beide weinig last. De omgeving blijft ons steeds fascineren het is hier allemaal zeer uitgestrekt met een paar kleine dorpjes er tussenin.
We hebben uiteindelijk toch weer dikke 30 km gelopen en zijn aan het eind van een klein dorpje gestopt bij een mooie Allbergue. Hier hadden ze mooie bedden die opgemaakt waren dus we hoefden onze slaapzak niet te gebruiken ook hadden ze bij ieder bed een handdoek erg handig dus we konden onze bagage dicht laten. Het was hier allemaal erg netjes . We hebben hier deze avond ook gezellig gezeten we zaten in dezelfde ruimte waar de eigenaar ook zat volgens mij was dit hun woonkamer. We lachten wat naar elkaar want snappen of elkaar verstaan deden we niet. Zoals gewoon weer op tijd naar bed en morgen weer een frisse dag. We hadden hier een Allbergue geschikt voor 12 personen maar we waren met zijn 7 dus oke zo. We slapen hier ook bij een Koreaans echtpaar die we al drie dagen telkens tegenkomen. Het weer is nog steeds goed dus voor morgen weer een nieuwe frisse start.

• 29 September 2014 - 15:58

Jos En Annie:

Ha stoere mannen,

Het duurde een weekje, maar nu kunnen we gelukkig weer meegenieten van jullie camino. Zo te lezen, is jullie conditie prima en gaat alles voorspoedig. We hopen dat dit ook de komende periode het geval is, zodat jullie behouden in Santiago aankomen. Geniet ervan en verzamel zoveel mogelijk mooie herinneringen.

De hartelijke groeten van Jos en Annie

• 29 September 2014 - 16:20

Johan Huisman (en Mia):

.Hoi. stoere vente , hartstikke goed . Zo beleef jullie nog eens wat.
    Ik probeer jullie route te volgen op Google aert. Lukt aardig goed , Vooral als jullie de plaatnamen benoemen. Dan kunnen we zo meelopen .
    Met een allerbeste wens en een goede rieis van Ons

• 29 September 2014 - 18:21

Betty:

Jullie schieten lekker op!
    Zeg eh, wat is er mis met Amsterdam?!? Gezellige mensen, toch?
    En die stenen zijn steenmannetjes, gebruikt om de weg aan te duiden bij slecht zicht of slecht weer. Dan kun je van steenmannetje naar steenmannetje lopen. Vroeger, en ook nu nog wel, nemen mensen een steen mee naar het eerste steenmannetje dat je tegenkomt. Tja, dat weten die Amsterdammers dan weer, hè!
    Veel plezier maar weer!

• 30 September 2014 - 21:43

Gerard En Els:

Hey bikkels !

Vandaag jullie verhalen weer gelezen; wat een tocht . Geweldig om te lezen hoor. Nog heel veel wandelplezier !

Gerard en Els.

• 01 Oktober 2014 - 19:55

Ria Spikker :

Dag broer ,en Tom .

Jee jullie zijn al een eind op weg zeg !!leuk om dat te volgen .Knap hoor en heel mooi dat het zo goed gaat .

Hoeveel km nu nog !!!

Groetjes Hans en Ria .

Ps wij vertrekken morgen na Rome niet per voet maar met !!!!!!

• 02 Oktober 2014 - 13:48

Caminofrans:

Ola Pelegrinoos,
    Jullie lopen nu op het echte niemandsland, de meseta. Deze hoogvlakte belopen jullie tot zowat Léon. Ik genied enorm van jullie avonturen!!Het is geen kattepis dat jullie dagelijks 30 km doen. Dat zou ik zelf nooit kunnen, ik heb zelf op de CF zelfs gesjoemeld door de bus en taxi te nemen. Maar iedereen loopt zijn eigen weg/camino.
    Ik wens jullie een mooie tocht toe ...
    Gegroet,
    Buon Camino,