19e en 20e dag naar Ages/Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Gerard Koopman - WaarBenJij.nu 19e en 20e dag naar Ages/Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Gerard Koopman - WaarBenJij.nu

19e en 20e dag naar Ages/Burgos

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

22 September 2014 | Spanje, Burgos

Zondag 21 sept. Na vertrek uit Belorado met een goed ontbijt zijn we weer verder gegaan langs grote graanvelden waar de natuur later overging in bos, onderweg zag je soms veel steentjes opgestapeld in een kringetje. Bij Villafranca Montes de Oca ging het landschap over in bos en liepen we door naaldbos heen.
In Barrios de Colina was de weg eindeloos lang en klommen we steeds hoger met allen maar bos om ons heen, uitzicht over het weide landschap was hier niet.
Toen we in SAN Juan de Ortega aankwamen hadden we een andere voorstelling dan dat het in werkelijkheid was namelijk er stond maar een grote kerk/klooster en enkele refugio's, we dachten dat dit een grotere plaats was, maar het was wel mooi.
Hier een klein uurtje uitgerust en verder gelopen naar Ages.
Voor Ages was nog wel een hele steile beklimming wat enkele zweetdruppels heeft gekost, maar eenmaal boven was het een mooi dorp met veel refugio's en terrassen waar we gretig gebruik van hebben gemaakt en enkele van onze wandel vrienden weer ontmoet.
Hier was de refugio waar we wilden overnachten vol maar de persoon had nog wel ergens anders plek waar we enkele Nederlanders ontmoeten maar het was niet al te schoon hier, deze avond vroeg in bed.

Maandag 22 sept. om 7.15 uur opgestaan en ontbeten waarna we om 8 uur weer wandelen.
Vandaag een vlakke tocht op een heuvel na welke wel heel lang aanhield, afgelopen nacht had het veel en hard geregend en jawel hoor na een uur klimmen waren we boven op een berg met een groot kruis en het begon te regenen waarna we onze regenkleding hebben aangetrokken, boven op de berg hadden ze van grote kiezelstenen een grote pijl gemaakt voor de richting.
Toen we na een uur aankwamen in het volgende dorp Cardenuela Rio Pico zijn we bij het eerste de beste restaurant op het terras gaan zitten en de regen was net gestopt.
Na en lange langzame afdaling kwamen we op een punt waar de route 2 kanten op ging, we hebben naar ons inzicht de kortste route gekozen en liepen kilometers langs een weg welke om het vliegveld van Burgos liep en uitkwam aan het begin van Burgos waar we uit hebben gerust.
Hierna was het nog 7 km lopen door de stad van Burgos eerst industrieterrein en daarna winkels ed totdat we in het oude Burgos aankwamen.
Hier een refugio gezocht en we kwamen een bekende tegen die melde dat hij in een pension had geboekt alwaar wij ook naar toe zijn gegaan aardige kamer met goede bedden voor ons tweeën en omdat we hier toch 2dagen wilden blijven was dit een goed plan.
Vandaag en gisteren totaal 50 km gelopen.