15e en 16e dag Navarette en Azofra - Reisverslag uit Azofra, Spanje van Gerard Koopman - WaarBenJij.nu 15e en 16e dag Navarette en Azofra - Reisverslag uit Azofra, Spanje van Gerard Koopman - WaarBenJij.nu

15e en 16e dag Navarette en Azofra

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

19 September 2014 | Spanje, Azofra

Een lange dag naar Navarette. De bedoeling was om naar Logrono te gaan en als we ons fit voelden een plaatsje verder we waren op tijd in Logrono en hebben een lange pauze gehad en gingen verder maar dit was wel 12km verder dus 3uur lopen. We waren erg vermoeid deze etappe 36 km gelopen maar een mooie route, voordat we in Logrono aankwamen stond er een mevr van 80 jaar te stempellen zoals haar moeder die 92jaar was dat ook bij als pelgrims deed ze noteerde aantallen op iedere dag.Onderweg zie je regelmatig stapeltjes stenen met een briefje erbij met wensen ed.In Viana een prachtige ruïne van een kathedraal gezien giganties groot.Daarna Logrono met de prachtige brug en kerken.Na de rust verder door nationaal park met groot meer, eekhoorntjes liepen overal rond, het leek erop dat het begon te regenen en in de verte zag het er erg donker uit en het begon te onweren, deze bui trok aan ons voorbij en we kwamen in Navarette aan ik (Gerard) zat er bijna doorheen maar Tom sleepte mij er goed doorheen en kwamen bij de refugio aan dit was een hele grote met 3 verdiepingen hier even uitgerust en een de bar wat gedronken daarna tapas gegeten aan de bar want we hadden nergens meer puf in.
Deze dag 36km gelopen

Na een goede nachtrust vertrokken en direct de supermarkt in voor een ontbijt, welke we op het terras hebben genuttigd.Deze dag was een rustige wandeldag met hele mooie vergezichten over de bergen en veel velden met druiven waar we soms trosjes van opaten lekker!.In La Rioja was er een feest en hier hebben we op een terras naar gekeken, een man verkleed als 3M hoge pop liep dansend achter de kinderen aan en later als stier met een kruiwagen.Hier hebben we een uur gezeten en zijn verder naar het volgende dorp 7,5 km gelopen dit was Azofra waar we een refugio hebben gezocht.Dit was een rustige dag met mooie vergezichten

In totaal 25 km gelopen.

• 19 September 2014 - 14:35

Marloes:

Nou, hoe meer jullie oefenen hoe beter het gaat! Jullie lopen nu al meer dan 20 km! Ben trots op jullie en doe het jullie zeker niet na!

• 21 September 2014 - 22:34

Gerard Tenhagen:

Mooi, dat wij jullie zo kunnen volgen. De kaart maakt ons duidelijk hoe ver jullie nu zijn. De foto's geven aan dat jullie door een prachtig gebied lopen. Op tijd genieten jullie van een natje en een droogje. De weerstomstandigheden lijken prima.
    Al met al een geweldige belevenis, met toch de nodige inspanningen. Voor de komende dagen veel plezier.

Els en Gerard Tenhagen

Ps. Gerard, we hebben een leuk koorfeest gehad op de Maathoeve in Heeten, aan de Witteveense weg. Natuurlijik zonder jouw is het feest stukken minder, het was voor de dames wat behelpen.